Секрети електронних держпослуг

0
16

Увага-жінкам

Згідно зі статистикою, жінки користуються електронними сервісами частіше, ніж чоловіки. В цілому, вони складають близько 55% користувачів порталу московських держпослуг, при використанні «сімейних» сервісів — від 70 до 84%. Що це означає в перекладі з цифр на людську мову?

Що саме на нас з вами лягає основний тягар всіх домашніх, побутових і освітніх турбот. Ми стежимо за гуртками і уроками дітей, записуємо членів сім’ї до лікарів, оформляємо пільги і допомоги… І перший секрет московських держпослуг полягає в тому, що вони враховують цю особливість російської сім’ї.

Як сказала голова комітету державних послуг москви олена шинкарук: «ми весь час думаємо: в яких ще побутових сферах ми можемо спростити життя жінки, життя матері? адже час, який вона може звільнити, безцінний — його можна витратити на себе, дітей або сім’ю».

Турбота-перш за все

Другий секрет нової реальності держпослуг полягає в тому, що ними займаються люди, яким не все одно. Вище ми вже згадали бажання заощадити головну валюту сучасних городян-їх час. Фахівці підрахували, що за останній час електронні держпослуги допомогли московським сім’ям заощадити до 87 років колективного життя.

Але ж крім економії часу переклад міських сервісів в електронний вигляд дозволяє вносити свій внесок і в турботу про екологію. Це здається другорядним рівно до тих пір, поки не починаєш замислюватися, скільки паперу і води йшло раніше на оформлення нескінченних заяв, довідок, копій … Наприклад, близько 5 млн заяв, прийнятих через mos.ru тільки за деякими “сімейними” послугами, дозволили зберегти понад 400 дерев і понад 50 млн літрів води.

Електронні послуги — для всіх

І, мабуть, один з найважливіших секретів московських держпослуг полягає в тому, що їх намагаються по-справжньому зробити доступними всім. Багатодітним матерям і молодим мамам з малюками на руках, пенсіонерам і передпенсіонерам, людям з обмеженими можливостями і всім, кому може бути важко або незручно отримувати послуги офлайн.

У москві близько 380 послуг і сервісів надаються в електронному вигляді, без необхідності особистого візиту в держустанови, близько половини з них — у соціальній сфері. До них відноситься оформлення допомог і пільг при народженні дитини, посвідчення багатодітної сім’ї (паперова форма більше не потрібна), статусу предпенсионера, ряду послуг для людей з обмеженими можливостями…

Олена шинкарук: «все це відбувається не для галочки, не тому що є укази президента або стратегії розвитку… Ми все це робимо для того, щоб життя москвичів була зручною, сучасною і комфортною».

Погодьтеся, це і правда так? в останні роки бюрократичні процеси дійсно стали для москвичів набагато простіше, зручніше і комфортніше. І це дуже здорово, коли секрети держпослуг полягають просто в турботі і діалозі з громадянами.